Derfor skal du benytte CRM i din virksomhet

CRM programvaren er designet for å hjelpe bedrifter med å håndtere ulike forretningsprosesser. Dette gjelder blant annet kundedata, markedsføring, kunnskap og opplæring, samt tilgang til bedriftsinformasjon. Programvaren kan brukes i både store og små bedrifter. Den er skalerbar og tilpassebar, slik at alle typer virksomheter kan få den kundeinnsikten de trenger. Midlertidig er CRM en analytisk motor som kan være komplisert å håndtere på egenhånd. Da er det viktig å finne en egnet type som passer din virksomhet.

webCRM

webCRM har skapt sitt eget CRM system, fordi de ønsker å tilby et program som er lettere å håndtere. Programvaren er nettbasert og gjør det derfor enkelt å sette salget i system. Det enkle verktøyet samler all data om kundene. Det gir et bedre overblikk og holder orden i hele bedriftssystemet. Virksomhetens hovedfokus kan derfor dreies bort fra organisering av kundeinformasjon, og mer over til å utnytte de ansattes beste ressurser – Å skape effektive kunderelasjoner. På den måten vil webCRM kunne bidra til å øke salget.

Hva går webCRM utpå?

webCRM gir selgeren mulighet til å unytte sine ferdigheter, fremfor å bruke unødvendig tid på andre tidskrevende oppgaver. Dette kan for eksempel være strukturering av kundeskjemaer og å organisere kundeavtaler for den kommende uken. Å utvikle en bedrift er hardt arbeid. webCRM ønsker derfor å sette fokus på hva som er viktigst å håndtere i denne utviklingsprosessen. Programmet utfører ikke arbeidet for deg, men det vil gjøre det mer håndterlig – det vil hjelpe deg å organisere arbeidet. webCRM vil for eksempel gjøre det enkelt å huske hvilke kunder man skal ringe til i løpet av en dag. Det hjelper også med å finne et tidspunkt til enhver kunde. På den måten kan man gå videre til den neste aktiviteten som skal utføres uten å se seg over skulderen. Programmet gjør det enklere å oppnå høyere kundetilfredshet og å mål rette sine salgsaktiviteter. Til sist, så skal det nevnes at det gjøre det enklere å genere nye kundeemner fra egne databaser.

 

webCRM er fleksibelt å benytte. Man velger og kombinerer funksjoner slik man ønsker det selv. Programmet er også behjelpelig for å finne frem til den kombinasjonen som passer best til ens egen virksomhet. Til sist så skal det understrekes at over 20.000 mennesker har benyttet seg av programmet. Blant kjøperne, har i alt 70 % økt sine salg som resultat av web CRM. Les mer om et CRM system på deres hjemmeside, for å lære mer.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *